fredag, marts 24, 2006

Mit hvidløg



Jeg synes at det har været en noget trist oplevelse med min plante kasse. Kun mit ene hvidløg og nogle af linserne er skudt i luften.
Jeg må nok konkludere, at forholdene for mine planter desværre ikke har været optimale.
For det første, har jeg ikke haft mulighed for at tage dem ind i varmen. De har stået ude på en skyggefuld altan og temperaturene har været meget lave, trods det at vi er sydpå. Det er kun den sidste uge, at temperaturerne er kommet op over de 14-15 grader.
Jeg har vandet (ca. hver anden dag) så jorden hele tiden har været fugtig, men ikke for våd. Men altså ingen varme og begrænset lys...Det kan jo ikke siges at være de bedste vilkår.
Jeg er nu rejst hjem til Danmark, og kan derfor ikke længere holde øje med hvad der sker, indtil vi skal på seminar den 30. marst....øv bøv.
Men tilbage til hvidløget. Det er flot, og jeg må sige, at hun næsten er vokset 1 cm pr dag i den sidste uges tid.
Iflg ovenstående link (dobbeltklik på overskrift), så er den bedste tid for plantning af hvidløg i efteråret...