fredag, marts 10, 2006

Min Biotop


Det har været svært at finde det rigtige sted til min biotop, dels fordi byen jeg bor i er en bjergby, Monreale, hvor det er meget begrænset med grønne pletter. Jeg har vælgt min svigermors genboes have...Den var udsigten fra mit vindue mens jeg boede en månede hos hende, men nu er jeg flyttet... Jeg har derfor ikke adgang til haven hver dag, men ret ofte og her sker der spændende ting. I haven vokser der appelsintræer, citrontræer samt oliventræer. Og så dyrker manden broccoli, basilicum mm. Jeg må på opdagelse:) Desuden står der kaktusser, hvis frugter de her er vilde med...


Appelsintræet stod så flot i november. Det var skønt bare at gå ud og plukke frugterne og lave en dejlig frisk presset juice.

1 Comments:

Blogger Ida Guldager said...

Hej Anne-Mette!

Godt du har fået valgt dig en biotop - det skulle være OK med en have, hvis de ikke sprøjter i den - ellers får du ingen vilde planter eller særligt mange insekter at se ... men så må du bare ud på den anden side af hegnet og kigge også.

God fornøjelse!
Ida

12:55 PM  

Send en kommentar

<< Home