onsdag, april 05, 2006

Lidt dyreliv i haven



I går var jeg nede på min biotop...Jeg satte mig i solen for at iagtage hvad der egentlig bevægede sig omkring mig. Jeg havde desværre hverkan fået kamera eller noget til at grave i jorden med.
Der var omkring 25 grader og jorden synes allerede tør. Men graver man lidt er den stadig fugtig.
Lyden af fugle, blev hurtigt afløst af en summen af bier. For lige ved siden af mig var de godt i gang med at suge nektar fra en plante.
Fra et lille krat kiggede et firben op, men da jeg nærmede mig, smuttede det hurtigt væk. Og et andet sted kom et træt tusindben gående...
Og så er der ikke noget så så skønt og som giver mere forårsfornemmelse end en lille ensom sommerfugl...det gav mig helt kriller i maven, da jeg så den komme flyvene ... "lille sommerfugl, lille sommerfugl, kryb fra blomst til blomst, fra skjul til skjul... Når jeg ser på dig, ja så tænker jeg, hvem der bare var sommerfugl"
..åh så tænker jeg på, da jeg var barn og skulle med mine bedsteforældre ud i deres kolonihave... Vi legede i haven og inde fra deres lille hus kunne man høre alle de gode gamle sange fra giro 413... Tja sikke nogle sjove minder